De fleste virksomhedsejere er enige om, at markedsføring er afgørende for at skabe en succesfuld virksomhed. Men hvordan kan du få billig markedsføring, der virker? I denne artikel finder du tre marketingskanaler, som har bevist deres værd over en længere årrække.
Tryksager virker stadig
Internettet og alle dets herligheder er en oplagt mulighed for at markedsføre din virksomhed og dens produkter, hvilket vi også vil berøre senere i artiklen, men inden vi dykker ned i nettet og dets mange muligheder, vil vi give dig en anbefaling, som har vist sig at være guld værd igennem mange år for stort set alle virksomheder – store som små. Vi taler naturligvis om tryksager herunder både brochurer, visitkort og andet grafisk markedsføringsmateriale. Enhver professionel virksomhed med respekt for sig selv har som minimum visitkort, som de kan dele ud til kunder og leverandører.
Du bør helt sikkert kigge dig om efter en leverandør af tryk, hvis du ikke allerede har investeret i grafisk salgsmateriale. En af de mest åbenlyse grunde til dette er, at en del kunder endnu foretrækker fysiske markedsføringsmaterialer fremfor at skulle finde dig på nettet. Det er dumt at udelukke denne store og konservative kundegruppe.
SEO og linkbuilding er billige, men effektive løsninger
Når du har styr på dine grafiske tryksager, kan du begynde at investere i afsætningskanaler på nettet. Inden du giver dig i kast med mastodonter som Adwords eller Facebook annoncer, bør du dog sikre dig, at din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, så den er mulig at finde i relevante søgeresultater på Google.
Der er flere måder at optimere din hjemmeside ift. de søgeord, som er relevante for dig og dine produkter. I denne artikel vil vi fokusere på linkbuilding og SEO tekster.
Linkbuilding handler om at skaffe links til din side. Links udstråler troværdighed til Google, hvilket belønnes med bedre placeringer hos søgemaskinen. Har du derfor mange gode, relevante links til din side, signalerer det til Google, at din side på den ene eller anden måde er god og relevant for potentielle kunder.
Med en masse relevante backlinks på plads, er tiden kommet til at optimere dine tekster – både ift. dine kunder og Google. Dette kan være vanskeligt, da det kræver, at du har et overblik over hvilke søgeord, der benyttes af dine kunder. Det kan derfor være en fordel at udlicitere denne opgave til professionelle tekstbureauer, som har erfaring med at levere SEO tekster til både hjemmesider og linkbuilding.
Der er ingen tvivl om, at disse metoder øger dine chancer for at skabe flere besøgende på din hjemmeside og i din fysiske butik. Med reklametryk sikrer du din virksomhed en identitet, hvilket i sig selv kan være en effektiv form for markedsføring. Fokuserer du samtidig på SEO tekster og linkbuilding, er du højst sandsynligt godt på vej mod en bedre eksponering af din hjemmeside. Vi anbefaler, at du rådfører dig med professionelle bureauer, så du i stedet kan fokusere på at drive din virksomhed samt skabe salg, kunderelationer og vækst.